Skip to main content

ជំហាន​ក្នុង​ការ​ណែនាំ​អោយ​ចេះ​បង្កើត​ Mobile App របស់​អ្នកជា​លើក​ដំបូង​​

ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​អ្នក​ចង់​បង្កើត​ Mobile App? តើ​អ្នក​ចង់​បង្កើត​វា​ ដោយ​សារ​ឃើញ​អ្នក​ជំនួញ​ដ៍ទៃ​ទៀត​ធ្វើ​វា​? រឺ​ក៏​អ្នក​បង្កើត​វា​ដើម្បី​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​អ្វី​មួយ​? ចំលើយ​ដែល​អ្នក​ឆ្លើយ​នឹង​សំនួរ​ខាង​លើ​ នឹង​បញ្ជាក់​ពី​ភាព​ជោគជ័យ​របស់​ App របស់​អ្នក​។​

 នេះ​ជា​ជំហាន​ក្នុង​ការ​បង្កើត​ App ប៉ុន្តែ​អ្នក​ត្រូវ​ចាំ​ថា​វា​មិន​អាច​ត្រូវ​ចំពោះ​មនុស្ស​គ្រប់​គ្នា​នោះ​ទេ​

Step 1: Get an idea or a problem (ត្រូវមានគំនិត ឫមានបញ្ហា)

ប្រសិន​បើ​អ្នក​មាន​គំនិត​ឫ​បញ្ហា​ហើយ​ សូម​បន្ត​ទៅ​ជំហាន​ទី​ ២។ ប្រសិន​បើ​អ្នក​ចង់​បង្កើត ​ App ប៉ុន្តែ​គ្មាន​គំនិត​បង្កើត​? អ្វី​ដែល​អ្នក​ត្រូវការ​នោះ​គឺ ​បញ្ហា​ ហើយ​វា​នៅ​គ្រប់​ទី​កន្លែង​។​

អ្នក​ជំនួញ​ជោគជ័យ​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​នៅ​ក្នុង​ផ្លូវ​មួយ​ដែល​ពួក​យើង​នឹក​ស្មាន​មិន​ដល់​។ នៅ​ពេល​ដែល​អ្នក​សំលឹង​មើល​ជុំវិញ​ខ្លួន​អ្នក ​ ផលិតផល​និង​សេវាកម្ម​សុទ្ធសឹង​តែ​បង្កើត​មក​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​។ អ្នក​ចង់​ផ្លាស់​ទី​ពី​កន្លែង​មួយ​ទៅ​កន្លែង​មួយ​ទៀត​បាន​លឿន​ អ្នក​ត្រូវ​ការ​ឡាន​។ ​ អ្នក​ចង់​ផ្លាស់​ទី​ពី​ប្រទេស​មួយ​ទៅ​ប្រទេស​មួយ​ទៀត​បាន​លឿន​ អ្នក​ត្រូវ​ការ​យន្តហោះ​។​ 

ដូច្នេះ​ចូរ​រក​បញ្ហា​នៅ​ក្នុង​ជីវភាព​រស់នៅ​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​របស់​អ្នក​ ហើយ​សរសេរ​វា​ចេញ​។​​ នៅពេល​ដែល​អ្នក​មាន​ប្រភព​នៃ​បញ្ហា​ច្រើន​ហើយ​  អ្នក​ត្រូវ​គិត​ថា​តើ​អ្នក​អាច​ដោះ​ស្រាយ​វា​យ៉ាង​ដូចម្តេច​ហើយ​សង្ខេប​យក​តែ​មួយ​ណា​ដែល​សម​ស្រប​នឹង​ធ្វើ​បាន​។​

Step 2: Identify the need (កំណត់ពីតំរូវការ)

ការ​វិនិច្ច័យ​នឹង​បញ្ជាក់​ពី​តំរូវ​ការ​របស់​ App អ្នក​។​ អ្នក​អាច​ធ្វើការ​វិនិច្ច័យ​លើ​គំនិត​របស់​អ្នក​ដោយ​ប្រើប្រាស់​ Google Keyword Planner ដើម្បី​រ​ក​ពី​ចំនួន​មនុស្ស​ដែល​រក​អ្វី​ដែល​អ្នក​ចង់​ធ្វើ​នោះ​។ ​ អ្នក​ក៏​អាច​បង្កើត​នូវ​ Landing Page មួយ​ដើម្បី​សង្ខេប​គំនិត​របស់​អ្នក​ ហើយ​ស្វែង​រក​ការ​ចាប់​អារម្មណ៍​ពី​ User តាម​រយៈ Email Signup 

Step 3: Lay out the flow and features (ដាក់ចេញនូវលំនាំ និង លក្ខណៈពិសេស)

ការ​វិនិច្ច័យ​គំនិត​របស់​អ្នក​  គឺ​អ្នក​ទទួល​បាន​នូវ​របស់​ដែល​មនុស្ស​ចង់​បាន​ដើម្បី​ប្រើ​ប្រាស់​។​ ដូច្នេះ​វា​ដល់​ពេល​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​លំអិត​ពី ​Product របស់​អ្នក​ដាក់​ក្នុង​ឯកសារ​មួយ​អោយ​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ​។

នៅ​ពេល​ដែល​ចាប់ផ្តើម​សរសេរ​គំនិត​របស់​អ្នក​ដាក់​ក្នុង​ឯកសារ ​ ត្រូវ​ចាំ​ថា​អ្នក​ត្រូវ​លំអិត​វា​តាម​ដែល​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន​។​  រួម​បញ្ចូល​ទាំង​លំនាំ​ក្នុង​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​របស់​ User នៅ​ក្នុង​ App របស់​អ្នក​ ក៏​ដូចជា​លក្ខណៈ​ពិសេស​ដែល​ User នឹង​មើល​ឃើញ​។ វា​នឹង​ជួយ​ដល់​ Developer យល់​ពី​តំរូវការ​របស់​អ្នក​។​

Step 4: Remove none-core features (លុបលក្ខណៈពិសេសដែលមិនមែនជាស្នូលសំខាន់)

ចាប់​ផ្តើម​មើល​អោយ​បាន​ច្បាស់​ពី​លក្ខណៈ​ពិសេស​ ដែល​អ្នក​បាន​សរសេរ​ចូល​ក្នុង​ឯកសារ​របស់​អ្នក ​ ថា​តើ​មាន​លក្ខណៈ​ណា​មួយ​ដែល​យើង​អាច​លុប​ចោល​បាន​។​ ត្រូវ​ផ្តល់​អោយ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​នូវ​អ្វី​ដែល​ជា​តំលៃ​ស្នូល​របស់​គំនិត​ App របស់​អ្នក​ ដោយ​កុំ​ដាក់​លក្ខណៈ​របស់​ App​ ណា​ដែល​ល្អ​តែ​មើល​ ហើយ​ចាំ​ Update តាម​ក្រោយ​អោយ​សោះ​។ បើ​អ្នក​ធ្វើ​ដូច្នេះ​ អ្នក​នឹង​កាត់​បន្ថយ​ចំនាយ​ក្នុង​ការ​បង្កើត​ App ដំណាក់​កាល​ដំបូង​បាន​​ ហើយ​នឹង​ជួយ​អ្នក​អោយ​បាន​ទីផ្សារ​កាន់តែ​លឿន​។​

Step 5: Put design first (ដាក់ការរចនាអោយបានមុន)

មាន​អ្នក​ជំនួញ​ជា​ច្រើន​ចង់​​បង្កើត​ App អោយ​បាន​សិន​ជាមួយ​នឹង​ការ​រចនា​សាមញ្ញៗ​។ ​ ពួក​គេ​ពិតជា​ខុស​ដែល​គិត​ដូច្នោះ​  ព្រោះ​ថា​ការ​រចនា​មិនមែន​សំដៅ​លើ​តែ​សំបក​ខាង​ក្រៅ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ​ តែ​ក៏​សំដៅ​លើ ​តើ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​មាន​ភាព​ងាយ​ស្រួល​ក្នុង​ការ​ប្រើ​ App របស់​អ្នក​ដល់​កំរិត​ណា​។​

Step 6: Hire a designer/developer (ជ្រើសរើសអ្នករចនា និងអ្នកបង្កើត App)

ស្វែង​រក​ក្រុម​ហ៊ុន​ដែល​មាន​អ្នក​ពូកែ​ខាង​រចនា​ និង​ក្រុម​ដែល​ពូកែ​បង្កើត​ App។ ក្នុង​ការ​រើស​យក​ Developer អ្នក​គួរ​តែ​ត្រួត​ពិនិត្យ​លើ​កេរ្ត៍​ឈ្មោះ​ និង​App ដែល​ពួក​គាត់​ធ្លាប់​បង្កើត​ហើយ​។​ អ្នក​អាច​ជ្រើសរើស​យក​គាត់​បាន​ ប្រសិន​បើ​អ្នក​យល់​ឃើញ​ថា​ App ដែល​គាត់​បង្កើត​កន្លង​មក​វា​ពិតជា​ត្រូវ​ចិត្ត​របស់​អ្នក​។​

Step 7: Create developer accounts (បង្កើតគណនី Developers)

អ្នក​ត្រូវ​ចុះ​ឈ្មោះ​បង្កើត​គណនី​ Developer សំរាប់​ App Store នីមួយៗ​ដើម្បី​លក់​  App របស់​អ្នក​នៅ​លើ​ Platform ទាំង​អស់​នោះ​។ គណនី​ Play store របស់​ Google តំរូវ​អោយ​អ្នក​បង់​ ២៥ដុល្លា​តែម្តងគត់នៅពេលបង្កើត​ ចំនែក​ឯ​ App Store គឺ​ ៩៩ដុល្លា​ក្នុង ​ ១ឆ្នាំ​។​ អ្នក​អាច​ចុះ​ឈ្មោះ​ជា​លក្ខណៈ​ឯកជន​ ឫ​ក្រុម​ហ៊ុន​ទៅ​តាម​តំរូវ​ការ​របស់​អ្នក​។​

Step 8: Integrate analytic (ដាក់បញ្ចូលការវិភាគ)

ការ​វិភាគ​ជួយ​អ្នក ​អោយ​ដឹង​អំពី​ ចំនួន​ Download ការ​ចូលរួម​ពី​ User និង​ការ​ហាម​ឃាត់ ​ របស់​ App​ អ្នក​។​ ចាំ​បាច់​ត្រូវ​ប្រាកដ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ Tools ដូច​ជា​ Flurry ដែល​មិន​គិត​ថ្លៃ​ ហើយ​និង​ Localytics ដែល​មាន​ទាំង​មិន​គិត​ថ្លៃ​ហើយ​និង​គិត​ថ្លៃ​។​

Step 9: Get feedback quickly and improvise (ទទួលបានមតិយោបល់លឿន ហើយត្រូវធ្វើអោយប្រសើរឡើង)

នៅ​ពេល​ដែល​ App របស់​អ្នក​ដាក់​បញ្ចូល​ជា​ស្ថាពរ​នៅ​ក្នុង​ App Store ស្ថិតិ​ក្នុង​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ និង​លក្ខណៈ​ក្នុង​ការ​ប្រើប្រាស់​របស់​ ក្រុម​ User ដំបូង​​នឹង​ធ្វើអោយ​អ្នក​ដឹង​ថា​តើ​អ្នក​ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​កែ​ប្រែ ​ និង​ផ្លាស់​ប្តូរ​ដូចម្តេច​អោយ​ App របស់​អ្នក​កាន់​តែ​ប្រសើរ​ឡើង​។​  មតិ​យោបល់​របស់​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ គឺ​មាន​សារ​សំខាន់​ណាស់​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឃន៍​ App របស់​អ្នក​អោយ​កាន់​តែ​ល្អ​ថែម​ទៀត​។​

Step 10: Introduce feature​ (ណែនាំពីលក្ខណៈពិសេសផ្សេងទៀត)

អ្នក​បង្កើត​ជំនាន់​ដំបូង​របស់​ App តែ​លក្ខណៈ​ពិសេស​ដែល​ជា​ស្នូល​សំខាន់​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​ ដូច្នេះ​វា​ដល់​ពេល​ដែល​អ្នក​ត្រូវ​ណែនាំ​ពី​លក្ខណៈ​ផ្សេង​ទៀត​ដែល​នៅ​សល់​។​

ការ​ណែនាំ​ខាង​លើ​នេះ​មិន​មាន​អ្វី​ជា​ពិសេស​គួរ​អោយ​កត់​សំគាល់​មែន ​ ប៉ុន្តែ​វា​ជា​ក្បួន​មួយ​ក្នុង​ការ​បង្កើត​ App ដែល​មាន​ឥទ្ធិពល​បំផុត​។​ ការ​បង្កើត​ App ជា​រឿង​ងាយស្រួល​ប៉ុន្តែ​ការ​ទាក់ទាញ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ជា​អ្វី​ដែល​យើង​ត្រូវ​ប្រឈម​មុខ​។​

 ដក​ស្រង់​ពី​ Entrepreneur

Comments

Popular posts from this blog

សេវាកម្ម​កន្លែង​ផ្ទុក (Storage) ​លើ​ Cloud ល្អ​បំផុត​ទាំង​ 10​ នៅ​ឆ្នាំ​ 2017

យោង​តាម​ការ​ប្រកាស​របស់​  IBM កាល​ពី​ពេល​ថ្មីៗ​នេះ ​ក្រុមហ៊ុន​និង​ប្រជាជន​ នឹង​បន្ត​និន្នាការ​កាត់​បន្ថយ​តម្រូវ​ការ​របស់​ពួក​គេ​ដែល​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ Hardware និង​ហេដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ធ​ដែល​មាន​តម្លៃ​ខ្ពស់​ មក​ប្រើ​ប្រាស់​ឯកសារ​និង​កម្មវិធី​នៅ​ក្នុង​ Cloud វិញ​។​ ដោយ​សារ​អ្នក​ផ្តល់​សេវា​  Cloud Storage ជា​ច្រើន​ អ្នក​ត្រូវ​តែ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ក្នុង​ការ​ជ្រើស​រើស​ក្រុមហ៊ុន​ផ្តល់​សេវាកម្ម​ដែល​ផ្តល់​ជូន​នូវ​អត្ថប្រយោជន៍​ក្នុង​ការ​រក្សា​ទុក​ និង​ការ​ចំណាយ​ទាប​ហើយ​អាច​រក្សា​ទិន្នន័យ​របស់​អ្នក​ឱ្យ​មាន​សុវត្ថិភាព​បាន​ល្អ​។​ បញ្ជី​នេះ​បង្ហាញ​ពី​ជម្រើស​ល្អ​ទាំង​ 10​ របស់អ្នក​សម្រាប់​ការ​ផ្ទុក​លើ​ Cloud Storage៖ ១. Dropbox Dropbox ផ្តល់​នូវ​ទំហំ​ផ្ទុក​ 2GB ដែល​អាច​ផ្ទុក​បាន​ដោយ​ឥត​គិត​ថ្លៃ​ហើយ​វា​អាច​បង្កើន​រហូត​ដល់​ទៅ​ 16GB ដោយ​ឥត​គិត​ថ្លៃ​ដោយ​ភ្ជាប់​ Dropbox របស់​អ្នក​ទៅ​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​សង្គម​និង​ណែនាំ​ទៅ​កាន់​មិត្ត​ភក្តិ​អ្នក​ដើម្បី​ចូល​រួម​សេវាកម្ម​ដែរ​។​ ការ​ទិញ​បង់​ជា​ប្រចាំ ​ Dropbox Business អនុញ្ញាត​ឱ្យ​អ្នក​ប្រើ​ សហការ​គ្នា​បាន​លើ​ការងារ​ក៏​ដូច​ជា​ផ្តល់​នូវ​ទំហំ​គ្មា

ប្រើតិចនិចនេះស្វែងរកទីតាំងលើ Google Maps លឿនរហ័សនិងស្រួលធ្វើដំណើរទៅណាម្ដងៗ

  នៅពេលមនុស្សម្នាធ្វើដំណើរពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃកាន់តែច្រើនកន្លែងនោះការប្រើ Google maps បានក្លាយជា ជំនួយការដ៏ពិសេសរបស់អ្នក ហើយបើអ្នកប្រើមុខងារខាងក្រោមនេះ វាកាន់តែពិសេសលើសមួយកម្រិតទៀតព្រោះវានឹងអាចជួយរកទីតាំងឲ្យអ្នកកាន់តែលឿន ឃើញមុនដោយមិនពិបាកចុចស្វែងរកនោះទេ។   មុខងារពិសេសនោះគឺ Google maps ផ្ដល់ជម្រើស Save ទីតាំងលើកម្មវិធីផែនទីរបស់ខ្លួនដោយមានជម្រើស Starred places, favorites និង Want to go។ អ្នកអាចប្រើមុខងារទាំងនេះដើម្បីដៅទីតាំងណាមួយដែលធ្លាប់បានទៅ ឬចង់ទៅ និងកន្លែងដែលខ្លួនឯងចូលចិត្តដើម្បីឱ្យឃើញកាន់តែលឿនពេលបើក maps រាល់ពេលចង់ប្រើប្រាស់ទៅណាម្ដងៗ។ របៀបដៅទីតាំង ដើម្បីឱ្យការស្វែងរកកាន់តែលឿន បើកកម្មវិធី Google maps > រួចជ្រើសរើសទីកន្លែងណាមួយ > ជ្រើសរើសជម្រើស Save ណាមួយរួចចុច Done ជាការស្រេច (អ្នកអាច Save បានបីជម្រើស ដូចជាសញ្ញាផ្កាយ រូបបេះដូង និងរូបទង់ជាតិជាដើម)   គ្រប់ទីតាំងដែលអ្នកបានដៅលើផែនទីនឹងលោតចូលទៅកន្លែង Saved ឬអ្នកនឹងឃើញសញ្ញាដែលអ្នកបានជ្រើសរើស នៅក្នុងផែនទីផ្ទាល់តែម្ដង៕    

ភាព​ខុស​គ្នា​រវាងអ្នក​​ជោគជ័យ​និង​អ្នក​​បរាជ័យ​

១. អ្នក​​ជោគ​ជ័យ​ទទួល​យក​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ ចំណែក​អ្នក​ បរាជ័យ​ ភ័យ​ខ្លាច​ពី​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ ២. អ្នក​​ជោគជ័យ​តែង​តែ​ប្រាថ្នា​អោយ​អ្នក​ដទៃ​ទទួល​បាន​ជោគ​ជ័យ​ដូច​ជា​ខ្លួន​គាត់​ផ្ទាល់​ ចំណែក​ឯ​អ្នក​​បរាជ័យ​ចង់​អោយ​អ្នក​ដទៃ​បរាជ័យ​ ៣. អ្នក​ជោគជ័យ​ទទួល​​ខុស​ត្រូវ​ចំពោះ​ការ​បរាជ័យ​របស់​គាត់​ផ្ទាល់​ ប៉ុន្តែ​អ្នក​បរាជ័យ​តែង​តែ​ដាក់​ការ​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​នេះ​ដល់​អ្នក​ដទៃ​   ៤. អ្នក​ ជោគ​ជ័យ​តែង​តែ​ស្វែង​រក​គំនិត​ល្អ​ៗ​​សម្រាប់​ខ្លួន​ឯង​ តែ​អ្នក​បរាជ័យ​រក​គំនិត​អវិជ្ជមាន​ដើម្បី​រិះ​គន់​   ៥. អ្នក​ជោគជ័យ​មាន​ផែន​ការ​ជីវិត​របស់​ពួក​គេ​នៅ​ពេល​ខាង​មុខ​ ចំណែក​អ្នក​បរាជ័យ​មិន​មាន​អ្វី​មួយ​ទេ​ ៦. អ្នក​ជោគជ័យ​គឺ​តែង​តែ​មាន​សុទិដ្ឋិនិយម ​ចំនែក​អ្នក​បរាជ័យ​គឺ​តែង​តែ​ទុទិដ្ឋិនិយម​ចំពោះ​ខ្លួនឯង​ក៏​ដូច​ជា​អ្នក​ដទៃ​ដែ​រ​ ៧. អ្នក​ជោគជ័យ​រៀន​អ្វី​ដែល​ថ្មី​ដោយ​មិន​ឈប់​ ខណៈ​អ្នក​បរាជ័យ​នៅ​តែ​បន្ត​បោះបង់​ចោល​   ៨. អ្នក​ជោគជ័យ​តែង​តែ​អភ័យ​ទោស​ដល់​អ្នក​ដទៃ​ចំពោះ​កំហុស​របស់​ពួក​គេ​ ខណៈ​អ្នក​បរាជ័យ​មិន​ដែល​អត់​ទោស​ហើយ​រក​ពេល​សង​សឹក​ ៩. អ្នក​ជោគជ័យ​គឺ​ដឹង​គុណ​និង​អរគុណ​ចំពោះ​អ្វី​ដែល​ពួកគេ​មាន​នា​ពេល​បច្ចុប្